Daisypath Christmas tickers

torsdag 19 november 2015

SVT sökte mig igår!

Fick igår en mail från SVT om dagens program debatt. Ska tydligen handla om julen ville ha kontakt med mig men då jag precis blivit mamma har jag lite svårt att komma loss. Men hade ju varit häftigt att säga att man varit med i tv men får väl skryta med att jag blivit tillfrågad istället :-)

Men kolla ska jag i alla fall göra.

Information om dagens debatt kl. 22.00:
Debatt från studion i Göteborg. Del 14 av 17. Hur stoppar vi IS? Bör vi bomba terrororganisationen, eller leder det bara i ett nytt Irak- eller Afghanistankrig? Och stoppar vi rekryteringen av svenska IS-krigare genom att kriminaliera terrorresor? Dessutom debatt om julshoppingen. Bör vi skippa julklapparna i år och lägga alla pengar på flyktingmottagandet, eller måste är konsumtion och tillväxt tvärtom en förutsättning för att vi ska ha råd med flyktingmottagandet? Programledare: Kristina Hedberg.

Kanske vi ta upp frågan här på bloggen och se vad ni anser om julshoppingen. Bör vi skippa julklapparna i år och lägga alla pengar på flyktingmottagandet, eller måste är konsumtion och tillväxt tvärtom en förutsättning för att vi ska ha råd med flyktingmottagandet?


Christmas Gifts

Inga kommentarer:

Skriv ut