Daisypath Christmas tickers

torsdag 13 november 2014

1 månad till Lucia

Idag har vi kommit till den 13 november och bara en månad kvar till Lucia. Älskar denna dag är så mysig. Min och min mans Luciadag börjar med att jag lussar för min man har blivit lite av en tradition har jag gjort varje år sedan vi träffades och det är nu 19 år sedan.

Då innan kl. 08.00 kommer jag och sjunger som Lucia, natten går tunga fjät, lusse Lelle ;-) sen blir det Luciafika med någon macka, lussebullar, pepparkakor och kaffe framför Luciamorgon. Är mysigt att kolla på ihop innan gubben åker till jobbet. 

I år är Lucia på lördag så kan vi gå och lägga oss tillsammans igen efter att ha kollat på Lucia. Mycket mysigt när denna dagen är kommen, känns det verkligen ett steg närmare jul <3




Inga kommentarer:

Skriv ut