Daisypath Christmas tickers

fredag 17 oktober 2014

Julspårvagnen till Hisingen

Jag ska planera in och ta julspårvagnen från Centralen-Eketrägatan någon dag framöver i December. Ska dra med mig min man också så vi kan insupa julatmosfären ihop medan vi åker.

Hittade hit när jag googlade runt efter julpimpade spårvagnar världen över för att önska att även min stad kunde hitta på något sånt och till min stora förvåning hittade jag förutom pimpade spårvagnar i övriga världen även en i Göteborg som ju är ett måste för en jultok som jag att åka med. Sen upptäckte jag att en kompis hade delat om denna spårvagnen också så helt plötsligt poppade det upp trevligheter i spårvagnssvängarna.

Har tydligen gått tidigare år också kan inte fatta att jag har missat det :-o

Det som är bra är att den är gratis så perfekt för turister eller er med bil som inte åker varje dag.

Titta tomten och gran på spårvagnen. I LIKE! 
Orkut Myspace Hearts Scraps, Graphics and Comments
Julspårvagnen mellan Eketrägatan och Centralstationen är inte bara gratis – här kan du också få kaffe, julmust, sjunga dig i julstämning och få tips på julmat av julkockarna. Den 15 december börjar julspårvagnen att rulla.
Den julpyntade veteranspårvagnen går åtta gånger om dagen ända fram till 23 december.

1 kommentar:

Ammie sa...

Såg detta igår med, kul grej. Något mina barn skulle älska. Det bästa de vet när de är hos sin mormor är att åka spårvagn ;)

Skriv ut