Daisypath Christmas tickers

måndag 9 december 2013

Julklappstips- Svenska julvisor

Titel: Svenska Julvisor
Bokförlag: Max Ströms

Har fått hem en bok med svenska julvisor som du och ditt barn själva kan sitta och sjunga med i. Jag tycker den är kanon då man  kan lyssna på melodin och sjunga med i sångerna. Har ju själv inga barn så jag satt själv och lekte och lyssnade på låtarna och plågade min man med min sång hihi.

Denna tror jag kommer att bli en perfekt julklapp må ni tro.



Information från Max Ströms hemsida:
Sångboken Svenska Barnvisor har blivit en av landets mest uppskattade barnböcker. Kombinationen av sångtexter, noter, illustrationer och ackompanjemang har fått över hundratusen svenska barn att sjunga med boken i hand. 

Nu kommer den efterlängtade uppföljaren, Svenska julvisor. Här har vi samlat trettiotre av våra allra käraste julsånger - med Anders Wihks fina musikarrangemang på piano och fiol. Med ett enkelt tryck på ljudmodulen kan man höra musiken och samtidigt sjunga med. De underfundiga illustrationerna är gjorda av Jessica Kurki. Och självklart finns det även noter till alla visor. 

Här finns klassiker som Natten går tunga fjät, Räven raskar över isen, Hej, tomtegubbar och Nej, se det snöar, men också nyare visor som Ljuset i advent, Mössens julafton och Bjällerklang. 

Denna bok kommer att vara till glädje för alla som älskar julen och gillar att sjunga. Och inför Luciafirandet och skolavslutningen är boken ett tålmodigt ackompanjemang för alla som vill öva. 


Du trycker på knapparna för att välja låtar och wola så har du melodin och bara att sjunga som en sångfågel.
Till exempel : sång 1 är bjällerklang sen är det bara att trycka dig fram till nästa låt också vidare.




Betyg: Fullpottare blir det så 5/5 polkagriskäppar ger jag denna underbara sångbok. Kan inte med annat än att ge den fullpott då jag gillar den skarpt.




Inga kommentarer:

Skriv ut