Daisypath Christmas tickers

onsdag 21 augusti 2013

Mannerströms jul

Leif Mannerström ger ut en ny julkokbok. Jag har givetvis Leifs äldre julkokbok som jag bara älskar  :-)

Omslagsbild: Mannerströms jul


Information om boken:
"Jag tycker om en gammaldags jul! Jag kavlar upp ärmarna och lagar all julmat från grunden. Jag lägger in sillen, gravar laxen, rullar köttbullar, kokar och griljerar skinkan, gör revbensspjällen ... Inget får saknas! Sen är det gott med en kall snaps och lite mumma!"

Ja, så ser Sveriges främste kock, nestorn Leif Mannerström, själv på det här med julmaten. Ta honom till hjälp och gör dina drömmars julbord! Den bästa skinkan, de godaste gotterna, korven, sillarna, köttbullarna, den ångande glöggen, den hemgjorda marsipanen, vörtbröd, dopp i grytan, senap, kanel, saffran, kardemumma ... Recepten, råden och tipsen.

Mannerströms Jul är en remake av Mannerströms julkokbok som kom 2010. Den nya boken är i något mindre format och på 160 sidor mot originalbokens 240. Mycket av det extra bildmaterialet har utgått i denna "folkupplaga" medan de allra flesta recepten finns kvar, totalt ca 100 recept på den godaste julmaten.

"Jag är inte mycket för halvfabrikat och snabba lösningar. Julmaten måste lagas från grunden på riktiga råvaror. Då finns det inget som är godare. Sedan samlar man familjen, tänder ljusen, ser ögonen glittra på både ung och gammal. Det finns inget bättre än en riktig jul!"


1 kommentar:

Victorias Jul sa...

Såg denna boken men tyvärr är det ju samma som den boken man redan har och inget nytt bara färre recept. Så den kommer jag inte att köpa, Ska du köpa denna ?

Skriv ut