Daisypath Christmas tickers

fredag 23 november 2012

Julgodis för stora och små sockerbagare

Julgodis för stora och små sockerbagare av Johanna Westman

Ännu en bok jag fick hem för en tid från Semic.

Julgodis i massor samlad i en alldeles egen bok är rena drömmen för gottegrisen. Har sett den cirkulera på bloggar en längre tid och den får mycket fina lovord och det får den även mig då jag skulle kunna bjuda hela grannskapet på julgodis om jag skulle göra allt som jag skulle vilja göra ur denna bok. Det är med andra ord onödigt att ha en massa julgodisböcker liggandes och skräpa och damma i bokhyllan för detta är den ända du behöver. Här hittar du en mix av julgodis som bör finnas på varje gottebord till jul.
Finns även lite lättare tilltugg i form av jultapas.

En utmärkt bok för barn att få vara med i köket och känna sig delaktiga. Det finns både avancerade och lätta recept precis som titeln utlovar.

Det som är bra med boken är att det finns fakta och tips på hur du går till väga. Mycket fina och inspirerande bilder som lockar till att vilja rusa ut i köket och göra julgodis i massor.

Har många favoriter som jag vill göra ur boken så den kommer helt klart att ligga framme ofta då den kommer att användas flitigt fram till jul.

Betyg: 5/5 polkagriskäppar









Inga kommentarer:

Skriv ut